Beter inkomen voor rijstboeren in Oeganda
BUFACO heeft een missie om de inkomens van rijstboeren te verhogen en banen te creëren voor jongeren en vrouwen.
Together we grow
Naast onze betaalde programma's bieden we onze hulp ook kosteloos aan aan organisaties die dit nodig hebben. In Nederland of daarbuiten. In januari 2024 is Sander voor PUM afgereisd naar Oeganda om daar Bugiri Ricefarmers Cooperation (BUFACO) te helpen. Met twee maanden voorbereiding en twee weken op locatie hebben we mooie stappen gezet.
Quality rice, supporting futures for young farmers
Van de lokale markt naar de supermarkt
De vraag van BUFACO was om te helpen om een merk, strategie en verpakkingen te ontwikkelen om hun rijst in de supermarkt te kunnen verkopen. De hogere winst uit de supermarkt verkoop wordt ingezet om de boeren een betere prijs te betalen en jongeren aan het werk te helpen.
BUFA Rice
Samen met het team van BUFACO hebben we een nieuw merk ontwikkeld: BUFA Rice. Het eerste rijstmerk in Oeganda dat haar verhaal vanuit purpose vertelt. Aansluitend op het overheids programma 'Buy Uganda, Build Uganda' hebben we verpakkingen, marketing en sales gericht op het supporten van lokale boeren.
- Met nieuw merk en een praktische strategie is BUFACO klaar om een nieuwe markt te betreden en hun impact op de lokale bevolking te vergroten.
- Het perspectief dat BUFACO boeren kan bieden is aanzienlijk verbeterd, met een flinke toename in het aantal boeren dat zich wil aansluiten.
- De nieuwe strategie en het merk geven nieuwe mogelijkheden tot funding.
- Merkpositionering
- Marketingstrategie
- Concepting voor branding, verpakking en advertising
- Businesscase en supply chain scenario's
- Partnerselectie voor design en productie
- Implementatieplan
- PUM
Project organisatie
- The Brand Factory Kampala
Verpakkingsontwerp