EEN LEEFBAAR INKOMEN VOOR KOFFIEBOEREN
Bij Pure Africa maken ze door eerlijke handel het verschil in de koffie industrie. Door te zorgen dat iedere kop koffie bijdraagt aan een leefbaar inkomen voor koffieboeren in Afrika.
Woorden en richting voor impact
Bij Pure Africa werken ze al jaren aan een belangrijke missie die iedereen voelt, maar lastig onder woorden was te brengen. Aan ons de vraag om te helpen om woorden te geven aan deze missie, een strategisch kader te ontwikkelen en richting en structuur te geven aan de acties en impact van Pure Africa.
Iedere kop koffie draagt bij aan een leefbaar inkomen voor de koffieboer
Strategische richting vanuit Pure Africa’s Big Five
Vanuit de BHAG hebben we de strategische richting bepaald en tot leven gebracht in Pure Africa’s Big Five: Vijf strategische pijlers die op een inspirerende manier richting en sturing geven om de purpose te realiseren. Zodat het voor Pure Africa, de koffieboeren, klanten en alle andere stakeholders duidelijk is waar ze voor staan en hoe ze dit gaan realiseren.
Merk en acties voor impact
Om de nieuwe richting van Pure Africa met de wereld te delen hebben we de positionering en het merkverhaal aangescherpt en deze samen met de bestaande partners in lijn gebracht in de marketing en communicatie strategie.
Vanuit de Big 5 hebben we een flexibele roadmap ontwikkeld met concrete acties voor de komende 5-10 jaar.
Met de invulling van de Why, How en What is Pure Africa klaar om hun eigen organisatie en hun impact verder te laten groeien.
- Heldere purpose definitie zodat iedereen begrijpt waar Pure Africa voor staat.
- Een strategisch kader voor Purpose Driven Growth .
- Een begrijpbaar model dat voor Pure Africa en alle stakeholders inspirerend werkt en duidelijk handelingsperspectief voor actie geeft.
- Een onderscheidene positionering in de markt t.o.v. de Big Coffee.
- Versterking van de concurrentiepositie in sales en aanbestedingen.
- Vanuit de nieuwe purpose heeft Pure Africa samen met Fairtrade het Living Income Leader programma gelanceerd om de koffiemarkt op te schudden en daadwerkelijk verandering teweeg brengen.
- Inspiratiesessie
- Purpose identificatie
- Strategie ontwikkeling
- Realisatie strategisch model
- Optimalisatie Positionering en merkverhaal
- Strategisch actieplan
- Brilliant Orange Club
Website & Marketing
- Buro Marie
Brand design